Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, April 23, 2014

...Al-kesahnye Di Lintasan Zebra...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
hai hai hai hai... bersiaran lagi.
orang kuat bercerita nih mana puas tempek gambar sekeping jer yer.
ahahahhahahaha.

al-kesahnyeeee... 
untuk makluman.. i gi keje naik komuter turun kat subang jaya.
lepas turun dr komuter.. kena jalan amik bas kt depan care4 (aeonbig) subang.
masa jalan nk ke depan care4 tu pejalan kaki kena lintas jalan.. jalan tuh jalan 2 lane. kiranya jalannye besar jugak lah.

tapi takpeeee.. kat jalan tuh ade lintasan pejalan kaki aka lintasan Zebra. tapi x de lampu isyarat untuk pejalan kaki lah.. pandai2 sendirik je lah melintas guna lintasan zebra tuh.
Tapi biasa lah malaysia kan~
pemandu kete kadang2 ade yang terlebih pandai.
dah tau ade lintasan zebra pon tetaappppp bawa laju.
pejalan kaki pulak yang kena bagi laluan pada kereta.

bukan ke sepatutnye pemandu kereta yang patut bagi laluan kepada pejalan kaki??
betolkan kalau i salah.
lagi x de kesedaran sivik. bila ade kereta berhenti untuk bagi laluan kt pejalan kaki.. kete belakang hon ko!! apedaaaaa.. tak tahu undang2 ke?? 

yang i hemo sangat tadi.
masa semua pejalan kaki melintas.. tetiba ade satu kete meluncur laju.
jadiknye.. kami2 pon berhenti lah kat tengah2 jalan di atas lintasan zebra tuh bagi kereta tu lalu dulu.. Dia boleh hon kat kami2 nih!! akai ada ka?? dah lah x bg laluan untuk pejalan kaki.. pastu bila kami berhenti untuk bagi dia lalu dulu.. kena hon plak.

undang2 plenet pluto gamaknye dia pakai.
orang suh amik lesen.. dia pakai yang beli jer.
keji punye orang!

ok lah.. berbaik sangka jer lah.
mungkin pemandu itu cirit birit yang dah hujung2 nak terkeluar dah.

sekian..n3 membebel di petang hari.




 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

12 comments:

Zee Suhaini said...

haaa kan mama zura dah marah tu..
memang ramai jer yang bawak kete gitu zura..
zee byk kali kena kat trafik light..dah lampu tu merah nak jalan pe bendanya..pon dok tekan hon jugak..tau la kete takde..i ni kan patuh undang2..takkan nak soh langgar lampu pulak..
akai kat lutut kot..

Cho Zila said...

betoiler zura orang kitani memang pandai2 belaka.. undang2 dulu bukannyer untuk diikuti tapi hanya untuk lulus periksa... isyh geram pulak akakni...

Masya said...

huhuhu mmg xde akai klu buat camtu ..

Masya said...

huhuhu mmg xde akai klu buat camtu ..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

tak Berhemah sungguh pemandu malaysia kan Zura..
Yang akak geram tu.. kalau kat depan sekolah.. nak juga bawa laju2.. walaupun dah ada zebra line tu..

Eliss Mie said...

Nak cepat kejar punch card.. kdg2 terpaksa x bg laluan esp dlm uitm..sekali bg jln habis satu bas lalu..huhuhu

Tihara said...

hak hak hak akak gelak macma nak tercirit baca entry nih.,
memang keji dan kejam orang ito,
eh, tak baik kena bersangka baik
kotnye dia nak tercirit sangat kan zura.
ihiks..sakit pewut ketawa :D

umi alya said...

Tumpang sakit hati dgn pemandu tu, tau le dia ada lesen..

mamaarifakeem said...

Takpayah la nak hon2 kan... semacam menampakan kebodohan diri pulak.. kalau tde line zebra mungkin la kan.. ish ish...

hainom OKje said...

Alamak...okje dah lupa undang undanglah Zura...hehe
Tak pe yg penting ianya berakhir dengan berbaik sangka walaupun awal awalnya kena kutuk kaw kaw itu kereta haha

Myra Jay said...

Kalau kat Seberang Jaya Penang ni memang kereta otomatik akan berenti bila ada yang nak melintas. Hopefully akan berterusan

eyeyou said...

ya..mgkn dia nk terceret tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...