Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, April 10, 2014

...Kena Kunyah Dulu...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~
Salam Hari Khamis.
Semoga Hari ini lebih baik dari semalam.. InsyaAllah~

Pagi2 nih i nak share citer klakar.
moga2 boleh ceriakan hari anda juga.*gittuh!

Kesah kepetahan mulut anakda Delisha yang solehah nih.

Selalunye.. setiap kali Delisha makan benda yang keras, i akan pesan.
"Kunyah dulu tau, baru telan"
kalo dia ingat dia kunyah lah dulu.. kalo lupa.. dia main telan je makanan dia.

nak di jadikkan citer.
masa mamanye tengah sibuk masak kat dapur.
dia dengan kakak dia bergadoh. berebut barang.
mama kat dapur pon jadik tarzan lah.

"cuba main elok2.. Kang mama telan sorang2 kang"

delisha jawab..
" Mana boleh telan.. kena kunyah dulu"

tudiaaaaaaa... mama yang tengah membebel pon terdiam.. rasa nak menggelupor gelak guling2 jer. Rasa geram pon yer jugak.
kemain bijak dia mematahkan kata2 mama dia.
menurun mama lah nih suka menjawab.
hahahahahhahaha.

Sabor jer lah banyak2 kan~
dia lagi bijak dari kita nampaknye.

Sekian.. kesah budak suka menjawab



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

22 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

hahaha...mau mama dia tak jadik marah .. :P

Tihara said...

haha memang kelako laa si solehah delisha ni :)

lieyalatif said...

hahaahah adoiii zura..sumpah kelako...tegelak besar lieya....bijak betul delisha....tak pasal2 zura tekene balik hahaahahaha...

tapi mmg zura budak2 ni jenis ingat ape yg kite cakap...so jgn memain haaaa...tup2 kite kene balik hah heheeheheh....

zura pun kelako kemain gertak anak2 nak telan dieorg hahaahaha...adoiiii..kelako lieya bace tau....lieya plak selalu gertak ngan hanger jek...hahaahahahah

umi alya said...

ha3.. kan dah kena..

kelakar dak delisha, pintarnya dia

Zee Suhaini said...

kahkahkah..zee yang baca pon tergelak zura..amboiii menjawab..hahaha..

bebudak ni ingat tau ape yang kita cakap..rasanya zura lebih kurang jer ngan zee..mulut jerk bising tapi takde la sampai buat betol2..

Eliss Mie said...

Ingat tu..kunyah dulu..hihihi..bhgn menjawab budak2 skang mati kutu kita...

Kakzakie said...

Hahaha... itu dia cerdik tak cerdik Delisha. Mama kalau tak kunyah susah nak telan ye sayang...

Izan Ishak said...

kan... mama pulak yang kena! delisha makin bijak... huwaaaa... lamanya tak singgah sini zura.

norhidana miswan said...

hahahah itu namanyer dia ingat pesanan mama nyer, sebelum telan kunyah dulu

Fiza Rahman said...

Ekekeke...sentap mama dgr jawapan delisha yer. Bijak...bijak...☺☺

lizz said...

haha klako tau delisha ni auntie pun tergelak acaner....hehe

maszmadi said...

tu namanya mama borek, anak rintik... hihi

LiYa HaNiF :: said...

hahaha sabo je lah....
kan mama suruh kunyah dulu ... kenelah kunyah dulu ...

iela said...

haha...kena kunyak delisha..sedap tu kunyah budak...hihi...

siti alfakhishah aman said...

keh3.. kena sijibik kat dahi.. tu la.. lain kali jgn lepas cakap dgn delisha.. :)

Cho Zila said...

ha.. ha.... zura memang best lawak harini... dah boleh bayangkan mula delisha yang solehahtu menjawab..
delisha nyer baju cam baju auntieler der sulaman di tengkuk...

TeacherAzimah said...

Hahaha good girl delisha! Sy pun selalu kena mcm ni dgn anak tau. Terus x jd marah. Budak2 zaman it :p

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Nafiraa...budak yg bijak camtu lar :D

mamaarifakeem said...

Ekekeke..... mama niiiih... kena la kunyah dulu... bijak bijak.. :-)

ct cheery said...

hahaha...pandailah pulak dia mengajar mama dia..bagus tu dia praktis ilmu yg dia ada..hahahha comel!!

BUNDA a.k.a KN said...

Ha ha! Padan ngn muka mama, suke2 jer nak telan orang... Tarzan pun tak makan orang..

hainom OKje said...

Haha....dah bonda yg ajarkan....so anakanda ikut ajelah...kan Delisha....hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...