Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, July 16, 2013

...Kesah Anak2 Di Hujung Minggu...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari isnin semua.

Hari nih nak tempek kisah anak2 lagi..
macam2 lah ragam dorang nih.. kadang2 tergelak besar mamanye..

Kesah Delisha..
Dia mintak nak makan cumi jeli dalam peti air.. bila bagi dia, dia nak bukak sendirik plasti cumi jeli tuh.. bila dia bukak tuh skali terbuka plak plastik tuh.. menjerit lah mamanye.. Adik pandaiiii..eksited tengok anak pandai bukak plasti cumi jeli.. dah abes sebijik cumi jeli.. dia mintak lagi.. pastu dia cuba bukak lagi plastik cumi jeli tuh.. tapi kali nih x dapat plak.. 

dia pass jeli tuh pastu cakap x boleh.. mamanye pon tolong lah bukak.. bila plastik tuh berjaya di buka.. skali delisha jerit..

"mama Andaiiii"
hahahahahahaahha.. nak pecah perut mama mengilai.. bijak betol lah delisha nih.. kalo duk dengan dia ade ajer ayat yang buat mamanye mengilai.. geram nak gomoi2 dia.. cerdik sungguh dia..

kisah My Anis plak..
Semalam petang gi Giant.. mama nak beli makanan diet dia.. pastu budak2 request nak makan yogurt.. beli lah sorang satu.. My Anis puasa nih.. masa masuk kete si adik suh kakak dia bukak yogurt tuh.. kakak dia pon bukak lah.. kalo bukak yogurt kan mesti ade yogurt kat penutup yg kita koyakkan tuh.. si adik duk jilat2 plastik tutup yogurt tuh.. si kakak pegang bekas yogurt si adik.. mama kat depan pon pesan.. 

kakak pegang kejap eh.. nak suh adik jilat yogurt sampai habes dulu.. dia kat belakang iye kan jer.. skali papa dia tegur.. kakak makan yogurt eh??
terkejut lah ai.. pastu dia angguk.. aduhaiiii.. masa tuh dah pukul 6 petang dah!! sayang sangatttt... lagi sejam je lagi nak berbuka..

Ya Allah.. nyesal plak suh dia pegang bekas yogurt tuh. budak2 kan.. kesian.. 1 hari dh berlapar.. tetiba sebab yogurt tuh sesia jer 1 hari berlapar.. bebel tetap kena bebel, walaupon dalam hati rasa kesian.. hehehehe.
haila kakak.. harap2 hari nih x de lah penyebab yang membuatkan puasa dia batal lagi..

haaaa... itu lah macam2 kesah anak2 ai untuk tatapan masa hadapan. 
kenangan indah seorang mama..

sekian.. kisah anak2.


 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

10 comments:

Zee Suhaini said...

sayangnya kakak..sikit jerk lagi..
takpe mama..kakak pon baru jer blajar kan??
zee yang dah tua ni pon terbabas gak sabtu lepas..sib baik baru ujung lidah..hihi

Sura Mohd said...

alahai Anis.sayangnya..takpe la budak baru blaja memang gitu..nanti2 dia mesti faham..
*akak memang suka layan ckp budak2 baya Anis ni..sedappp je dgr diarang ckp..sama la cam Afif..*

Fifi Nadhrah said...

ala.. sayangnye.. tapi tu la.. nape akak gode die dengan yogurt tu?

lizz said...

samala macam uwais anis tu...kalo nengok adik makan mulala nak jugak lepas tu meleh air mata pegang perut kelakarkan..tak perla nak buat acaner kan...

Myra Jay said...

Kesian Anis, tak tahan sangat la tu.. Kerana Yogurt dia tertewas :D

mama lieyna said...

Rezeki depan matanye kakak anis...hehe.. kesian, budak2 lagi, gitulah... :-)

Papa Mifz said...

oh sayangnya tinggal sejam lebih jer lagi...huhu

umi alya said...

lor siannya kakak.. harap2 hari ini berjaya ya..

Aine Ainun said...

tapi tak sengaja kan,
boleh teruskan posa kak delisaha..
takpa baru belajar, cuba lagi=)

ct rahani said...

alahai kakak x tahan godaan yer.. x pe la pelan2 ajar.. aidil leh pose setgh hari je.. dia x tahan balik skool nak minum susu.. x makan x pe janji nak susu.. adeh la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...