Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, December 17, 2009

...MALAYSIA VS VIETNAM...



Malaysia ke final E-mail
Tuesday, 15 December 2009
Malaysia berjaya mencipta kejutan dengan melangkah ke perlawanan akhir acara bolasepak Sukan Sea setelah membenam tuan rumah, Laos 3-1 semalam.

Perlawanan di Stadium Utama, Kompleks Sukan Nasional itu menyaksikan Baddrol Bakhtiar berjaya menyumbat dua gol diikuti Safiq Rahim dengan satu jaringan bagi mengesahkan slot Malaysia di perlawanan akhir Khamis ini.

Perlawanan akhir akan menyaksikan Malaysia bertemu Vietnam yang berjaya mengenepikan Singapura 4-1 pada saiangan separuh akhir. Kali terakhir pasukan kebangsaan memenangi pingat emas semasa Sukan SEA 1989.

Sukan Sea 2001 di Kuala Lumpur menyaksikan Malaysia berjaya melangkah ke perlawanan akhir namun tewas di tangan Thailand 1-0. Baddrol Bakhtiar mengejutkan penyokong tuan rumah dengan jaringan seawal minit ke 12, namun gol pendahuluan itu menyaksikan Malaysia beraksi dengan corak bertahan sehingga tamat babak pertama.

Separuh masa kedua menyaksikan semangat tidak putus asa daripada Loas yang akhirnya berjaya mengikat kedudukan 1-1 pada minit ke 72. Bagaimanapun jaringan itu menjadi pemangkin kepada semangat Malaysia yang menghasilkan dua jaringan pada minit ke 78 dan 84. –Bolasepak.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wehu!!!
korang layan bola x??
aku kadang2 layan gak!!
petang nih final bola sepak sukan sea.. konfem kol 5 jek aku trus balik.. rugi ar kalo x dapat tgk dari awal.. hubby aku x pasti lah ade OT ke tak.. kalo dia OT aku layan ngan anis jek laa..

aku harap pasukan malaysia x hampakan semua peminat dia.. walaupon kita pernah kalah dengan vietnam.. tapi x semestinye kita akan kalah lagi kan!! Thailand yang juara sukan sea pon kita mampu kalahkan.. x mustahil kita juga bolah kalahkan vietnam petang nih!!

satu jek aku pasan kelemahan pasukan mesia nih!! "mudah berpuas hati" ni aku tengok masa malaysia lawan laos separuh akhir ari tu!! bila malaysia dapat 1 gol.. pemain pon main sambil lewa jek.. bola di hantar sesuka hati jek.. x de dh strategi yang baik!! bila laos dapat gol penyamaan baru tersentap.. alhamdulillah rezeki milik malaysia..

harap2 petang nih game x mengecewakan!! jangan cepat berpuas hati dengan 1 gol!!! dan jangan cepat rasa selesa.. main bersungguh2.. insyaAllah malaysia boleh jadik JUARA!!
aminnnn...

sekian ulasan bola sepak dr aku..hehehehe

p/s: korang agak2 bape gol petang nih??

6 comments:

AmirMuqri said...

2-1 Malaysia menang hooraay

|| NaFiRaa || said...

amirmuqri..
hahahaha..cam dah menang jek!! semangat jugak neh!! x sabar nak balik awal~

iem said...

wah2 leh jadi pengulas bolalah hehe..hope malaysia menanglah kali ni kan..

|| NaFiRaa || said...

iem..
lulus eh jadik pengulas sukan??? kikiki.. sama!! harap sangat malaysia menang.. menang sipi pon x pe!! malaysia boleh!!

Sidratul Muntaha said...

tak kisah fira
janji menang
nnti update
den blik lmbat!!
waaaaa!!
mencik!!!

|| NaFiRaa || said...

sidratul muntaha..
betol!!! janji menang!!!
huhuhu.. besok cuti.. xdapat nak update blog...uwaaaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...