Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, December 28, 2010

...Ole-Ole Dari Mekkah | Bunga Siti Fatimah & Buah Zuriat...

Weken lepas kami balik kampung kejap.. maklumlah.. weken hari tu kan cuti krismas.. sempat lah kami balik kampung kejap.. balik jumpe mak mertua ai yang baru balik dari menunaikan Haji di tanah suci..

mak mertua ai.. My hubby.. My Anis n Me... sila abaikan ai yg serabai itu..muahaha.. Alhamdulillah~ Mak mertua ai sihat walafiat dan berjaya menunaikan ibadah Haji dengan mudah.. walaupon pergi ke sana tanpa ayah mertua ai.. tapi mak boleh mengharungi segala cabaran di sana dengan mudah..

tanpa flash

dengan flash

haaaaa.. korang tau tak buah ni buah ape?? kata Mak mertua ai.."buah zuriat" minum air rebusan buah ini sebagai usaha/ikhtiar untuk dapatkan zuriat.. ai x amik pon buah nih..kikiki.. tapi mak belikan untuk kakak ipar ai.. ade 3 bijik mak beli.. ai cuma amik gambar buah nih jek..

ini bukan bunga ai.. lupa plak nak snap pic bunga ai tu..

haaaa... ini lah bunga yang ai tunggu2.. ole2 dari sana.. alhamdulillah~ Mak mertua ai dapat carik bunga nih kat sana.. siap beli 2 bungkus lagi.. 1 bungkus mak mertua ai beli untuk dia.. lagi 1 bungkus mak belikan untuk ai.. kekeke.. memang sonok giler bila mak cakap dapat carik bunga nih kat sana.. Terima kasih Mak~

banyak jugak lah mak mertua ai tu beli ole2 dari sana.. buah zaiton, kismis, apricot,kacang cerdik dan air zam zam.. dapat lah sorang sikit merasa..

sekian.. citer ole3 dari mekah

p/s: sape2 ibu mengandung yang nak try minum air bunga siti fatimah nih.. boleh lah pinjam dari ai.. tapi lepas bersalin kena lah pulang balik.. kekekeke..





17 comments:

mamalieyna said...

ALhamdulillah selamat sampai, dan byk dpt ole2 ye..best! heehee...

oooh akar siti fatimah pun ado..mudah2an dipermudahkan lagi nnti..Insyaallah..

Fieza79 said...

merasa la ole2 dari sana ye...alhamdulillah selamat pulang..

ehh leh pinjam2 ehh bunga siti Fatimah tuu...hehe

KizZ said...

Wah beshnya ole-ole..unik gitu..wuuhh

Jom skodeng,
Kuasa Seorang Wanita

cik fa said...

bunga tu untuk apa ye

|| NaFiRaa || said...

cik fa..
bunga tu kita rendam dalam air dan minum air dia.. sebagai air selusuh.. diminum ketika sakit nak bersalin..

|| NaFiRaa || said...

fieza..
boleh~ sebab bila dh rendam.. nanti keringkan balik bunga tuh.. boleh simpan balik untuk di gunakan bagi anak seterusnye..muehehehe

Atia Adina said...

owh....mujarab ke air bunga tu....boleh permudahkan bersalin ke???nak ler.....hehehehhe

|| NaFiRaa || said...

kak ad..
hehehe.. sebagai ikhtiar.. selebihnye kena berserah pada DIA jugak.. tapi dh ramai yang minum air bunga nih sebagai air selusuh.. try lah kak ad tanya pengalaman dorang..

wahida said...

awak, kita pernah minum air bunga siti fatimah ni..alhamdulillah, mmg mudah melahirkan si adik...masa lahirkan si abg dulu x tau pasal bunga ni...jadi seksa bersalin hanya Allah yg tahu...
mudah2an awak pun dipermudahkan jugak...amin...

|| NaFiRaa || said...

wahida..
amin... harap2 cam tu lah~

Zaidah said...

semoga nafira cepat bersalin yer....bunga tu sebagai ikhtiar..yang lain kita berserah...kurma pun bleh cepatkan bersalin..

mama qistina said...

tak pernah lagi merasa minum air bunga tu...masa ngandung dulu pun ada kawan nak pinjamkan tapi rasa tak yakin sebab tak tahu apa kegunaannya...lepas ni nak pinjam ngan zuralah....(macam nak beranak lagi jer)hehehe...

eB@mamaAerish'n'Aed said...

ssh nak dpt tuh yang... rezki.. >_<

AmirMuqri said...

sesape yg ada bunga tu patut duk kat sepital bersalin buat keja amal...bila org dah nak bersalin cepat2 ulur air rendamannya :)

chugie said...

oo ini bunga fatimah ye? sy ade bunga ni kat umah, turun temurun dr akak dulu.. memang minum air ni, buat sy rasa sakit nak bersalin. wallahualam kan..

ab@h_Izz said...

oo..gud info pada yg tak tau lagi akan khasiatnya..;)

ARIFFDA said...

alhamdulillah...mak mertua pulang dr mekah dlm keadaan yg sihat sejahtera...


Bunga siti fatimah tu saya pernah guna masa bersalin 2nd bby. cik nurse yg tlg rendam dlm bekas besar utk kembangkan bunga ni, pastu minum air dia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...