Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, December 3, 2010

...Setelah 3 Kali Berdating Ngan Dokter...

Muahaha.. bukan dating saje2 okeh.. berdating sebab kena cek BP a.k.a Tekanan Darah ai nih~ lepas MC minggu lepas.. Dokter telah perintahkan ai buat ujian Tekanan Darah 2 kali seminggu.. siap buat Jadual kat buku peknen ai lagi tuh..

Jadi nak x nak.. kena lah ikut perintah tu~ hari ini merupakan kali ke 3 ai gi cek BP.. alhamdulillah bacaan BP normal.. Tapi masa memula cek BP agak tinggi.. tak tahu kenapa.. berdebar2 kot... haih~ nape lah ai nih cepat sangat berdebar..dokter kata darah gemuruh~ kena sentiasa COOL~ cam ner nak COOL ek???

from google

Kali ke 2 (01.12.2010) pergi amik bacaan BP lagiii lahh haru~ ai agak2 bacaan BP hari tu akan naik mencanak2.. korang tau kenapa???? sebabnye..klinik yang ai pi cek BP tu..dorang ade buat rawatan untuk potong memotong a.k.a BERSUNAT bagi budak lelaki...

nak di jadikkan cerita.. ade 1 budak giliran dia bersunat sebelom giliran ai.. korang bayangkan..1 klinik tuh boleh dengar dia menjerit2 dalam bilik rawatan... SAKIT!! SAKIT!! ai yang kat luar nih plak cuak!! kalah orang nak bersunat!!! berdebar x yah cakap lah.. dalam hati ai... "konfem BP aku naik kali nih"~muahahahaha

ai tak dapat bayangkan.. kalo ai jadik budak2 lain yang ngah tunggu turn nak kena sunat tuh... mau fengsan ai kat luar nih bila dengar budak dalam bilik rawatan tuh menjerit2~ hahahahah..giler takut!!!

tapi Alhamdulillah... bacaan BP x naik~ 130/75..hahahaha... sempat jugak ai bersembang ngan dokter lelaki tuh...

ai : saya bajet BP saya akan naik hari ni dokter..

dokter : kenapa pulak??

ai : sebab masa kat luar tadi.. saya cuak giler bila budak tu menjerit2 masa kena sunat.. rasa macam saya plak yang tunggu turn nak bersunat.

dokter : muahahaha...(dia gelak sampai bergegar bilik)

ai : (mampu senyum jek)

dan.. hari ni hari ke 3 ai gi cek BP.. alhamdulillah~ BP masih lagi normal.. 125/70.. dan nasib baik jugak.. 3 budak yang nak bersunat turn dia selepas ai.. lega~ kalo x.. mesti 3 kali ai cuak~ muahahaha...

sekian.. ceritera cek BP

p/s: sape yang ade masalah BP masa peknen?? sila beri tunjuk ajar pada ai agar BP x naik~ muehehehe


9 comments:

bintangku said...

P'bawakan budak tu kot..... kot2 ler, nak dpt baby boy lak ker... :)

mama qistina said...

tak yah dengar budak tu menjerit kalau iela tiap kali nak jumpa dok je mesti gemuruh tak tau lah pesal .....

Zaidah said...

biasanyer klu zai cek bp tak ambik no....cuma klu kat klinik swasta kena byar RM5...masa preggy 2 hari sekali kena ambik BP...

Sidratul Muntaha said...

haku pun belajo jugak dgn ko!
siap minum air asam keping
tpi tak lut klu mmg nak naik,naiklah!
lantak kolah!
ahahahha
tpi yg pasti,berehat dan terus berehat..

Lady SharpShouter said...

mujur budak sunat tuh lepas tuh, kalau idak dia mnjerit ke ap, abihla bp akak naik. haha

e.l.i.s.s.m.i.e said...

hahahahahaah..lawak sungguh orang lain bersunat dia pulak bp naik :P

aNiS tHe BumbleBee said...

ayooo..BP naik..nasib baik tak duduk Sri Lanka....darah naik tak turun2 punya dah kalau jumpa dgn org sini.kih3x.

Elly & Emmy said...

muahaha.. kelakar tul mama ni..

nur said...

hehe.. lawak le.. tapi emosi memang leh pengaruhi BP.. jaga makan dan banyak rehat ye mama
ALL IN ONE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...