Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, April 17, 2013

... Kisah My Anis...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Rabu Semua..

Hari nak abadikan kesah anak2 lah..
esok2 leh dorang baca balik citer dorang kat sini kan~

My Anis.. hahahaha
duk dalam rumah je pon nih.. siap ngan tudung n spek bagai haa..

Semalam balik keje.. ai terus masuk dapur.. masak nasi n masak air.. lauk cam biasa.. tapau jer.. sampai rumah pon dah kol 7. kalo masak kol bape nak makan khennn..

masa ngah bersilat kat dapur.. My Anis duk wat homework dia atas meja makan.
tetiba My Anis tanya..

My Anis : Mama, Nape kakak tulis tangan kiri ek?? 

Mama: Haahhhh sudah! nak jawab ape nih. Dah Allah bagi kakak Anis tulis tangan Kiri. (ayat standard nak selamatkan diri. ahaks)

My  Anis: Nape Allah bagi kakak Anis tulis tangan Kiri?? Kawan2 Kakak semua tulis tangan kanan..

Mama: Sebab kakak Istimewa lah! bukan semua orang boleh tulis tangan kiri tau.. Orang istimewa jer boleh tulis tangan kiri..

My Anis: OOOoooo..

Mama: Selamatttttt.

Haaaaah Kau! ingat senang nak menjawab. kalo kecik2 dulu dia wat soklan berangkai.. soklan senang2 jer tapi bersambung2.. sekarang nih dia tanya soklan menguji minda.
jadik Mama nih kena pandai 'goreng' tapi jawapan mesti logik dan masuk akal.. kalo tidak, bersedialah ngan soklan seterusnye. heh!

My Anis memang kidal orangnye.. kalo ikut gen belah ai memang x nampak lagi yang kidal.. Tapi kalo belah My Hubby.. memang ade.. anak buah dia yang kidal.. ngikut gen belah My hubby lah kot.hehehe

sekian.. kesah My Anis yang Kidal.

P/s: Anak korang ade yang kidal?? pernah tak dia tanya nape dia jer tulis tangan kiri? korang  jawab ape??


 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

23 comments:

NinaAz said...

Anisss. Auntie nina pun tulis tgn kiri mcm anis tawww. Kita ni special taw. Hihi

Atia Adina said...

best apa kidal, special

nens cellection said...

haha..soklan nguji minda sungguh..hehe
nampok besor dh kakak pakai tdung gittu..hehe..

aku malas nk updated blog..huhu,mood dok mai ag..huhu

Izan Ishak said...

mujurlah mama anis boleh jawab dgn jayanya. ehhh... anis boleh kawan dgn abg naufallah.

yg izan perasan kan zura, anak2 yg tgn kidal ni berseni dan pengemas dan pembersih orangnya...

Kakzakie said...

Bergaya sakan Anis ye..

Keluarga kakak tak ada yg kidal. Tapi biasa org kidal ni berseni orgnya. Kalau melukis pun cantik..

Zura Zue said...

hband saya kidal.. :D

Qaseh Suhaida said...

Betul2 tu mmg istimewa bg yg tulis kidal...mak, abang sulung dan adik bongsu saya pun kidal tp saya dgn anak2 normal je.

::NureeN:: said...

hehehe, comeyy jwpan zura..
yess.. ellesya pon kidal
kami srh dia tulis 2 2 belah tangan, mau dia terror tulis kanan & kiri, tp dia slalu tanya, knape nak dia tulis 2 2 belah tangan,
en.soami juz jwp, daddy nak, ellesya pandai tulis 2 2 tangan
bila ellesya ckp, dia tak selesa tulis tangan kanan, juz tangan kiri ja dia selesa, so dia kena jugak ka belajaq tulis tangan kanan..
hehehhee
nureen plak, mmg nasir kidal.. so ellesya kidal ikut daddy dia, emir pon nmpk mcm kidal jugak, tp belum jelas la, tgu ckit bulan lagi baru tau dia kidal @ tak hehehee

izan mama mia said...

amboih sakan dia melaram...anak akak xder kidal..normal..ehe... nak jawab soalan bebudak mmg berpinau juga akal nak fikir...

Tihara said...

pandai dia posing dengan spek stylo lagi..
orang kidal pandai maths kan..saya ada kawan2 yang kidal memang terer betul maths diorang nih..wallahualam :)

Myra Jay said...

Hheeee, soalan yg tak dijangka, silap gaya jawapan jenuh nak berjawab lagi ;D

MRS. K said...

anis, orang kidal ni pembersih tau. sebab die pegang pisau belah kiri, pegang makanan belah kanan utk potong. hehee.. ni my cikgu yang cakap..

lizz said...

kemain bergaya anis berspek..comelll

Daddy Ziyyad said...

Bagitau Anis " Supaya Anis boleh geng dgn Man Kidal"

~ekekekekekee

Eliss Mie said...

nuha dulu nampak mcm kidal tapi lama2 tak pulak. mungkin sama mcm abah dia , boleh guna dua2 time buat kerja.

umi alya said...

akak menulis tgn kanan tp pegang pisau tangan kiri

umi alya said...
This comment has been removed by the author.
zarena heeney said...

hah sama mcm umairah jugak..tgn kidal

Papa Mifz said...

susah nak jumpa koleksi sunglass mcm tuh...hehe

Aine Ainun said...

tu la kannn...
bdk2 skrg lg cerdik..sampai kita x tau nk jawab...

nampaknya makpaknye kena readyy laaa..=)

aLyNnZ said...

Haha...alynn rasa danish kidal sbb semua yg danish buat menggunakan tgn kiri..danish lebih selesa tgn kiri..okey danish belum bertanya tgk ler sok dh skolah br dia bertanya kot..haha..

Dlm family alynn takder yg kidal tp belah somi semua cucu lelaki kidal..

mama lieyna said...

Jd mak kena bijak dn kreatif utk menjwb persoalan anak2x.. anak bijk, mak kena lagiiii bijak :-):-)

Fifi Nadhrah said...

husband saye kidal!~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...