Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, April 2, 2013

...Sudah Boleh Bergoyang Inul...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Selasa..
Hari nih pukul 9.30 baru sampai opis.. jem teruk kat federal n LDP.
sampai ai tido dengan lenanya dalam bas tadi.. selalu tido2 ayam serama jer.

Alhamdulillah.. Hari nih vontot ai dah 95% sembuh dah..
balik keje semalam My hubby bawa gi klinik. 
sabtu haitu bawa Delisha gi klinik.. semalam(isnin) Mama plak gi klinik.
dapat dokter yang sama plak tuh.. ehehe..
kesian dokter.. asik kena paw Vitamin ngan My Anis n Delisha jer.
selamba dia jer mintak nak vitamin. nasib lah dokter yang jenis suka melayan budak2.. ahaks..

okeh.. ini kiranye acara bersembang ngan dokter malam tadi..

dokter: Sakit ape?

ai: nak jugak bercerita bagi terang! Semalam saya cuci toilet.. lepas cuci.. bila saya bangun jer tetiba sakit bahagian pinggang n punggung (sambil tunjuk kat tempat sakit)

dokter: OOoo.. Masa puan bangun tu sakit dan ada bunyi prak atau dah bangun baru terasa sakit?

ai: dah bangun baru rasa sakit~

Dokter: Lama sangat membongkok tuuuu.. urat dan otot sakit laa.

ai: ye kot dokter.. sebab sebelom tuh saya menyapu n mop lantai.. memang terbongkok2 sket.. pastu sental lantai toilet pon membongkok jugak.

Dokter: Rukuk n sujud boleh? 

ai: Sujud boleh, Rukuk tak boleh dokter. pastu kalo nak tunduk amik barang kat lantai pon x boleh.

Dokter: buang air besar n kecik ok??

ai: takde masalah..(x tahu ape kaitannye..jawab jer lah)

Dokter : Okeh, Saya bagi Ubat untuk urat/otot, ubat tahan sakit dan krim panas untuk sapu. Atau puan nak saya cucuk?

ai: eehhhh.. takpe dokter.. okeh lagi nih.. makan ubat ok kot..(ayat orang nak mengelat) Mekasih Dokter. hehehehe

Dokter: Sengeh jer! :)

Haaaa... sekarang tau dah ape masalah vontot ai kan~ urat n otot sakit. tegang kot sebab lama sangat membongkok. malam tadi makan ubat urat/otot dan ubat tahan sakit. pastu mintak my hubby sapu krim panas kat vontot ai.. panas berasap jer rasa.

Bangun pagi tadi.. Alhamdulillah, banyak berubahan kalo nak banding dengan semalam. nak rukuk sembahyang pon dah tak sakit sangat.
tetiba terasa diri ini begitu berharga.. kena jaga betol2.
lepas nih nak amik suppliment untuk badan terutama sekali kalsium! sebab ai tak minum susu.. tapi teh tarik no 1! kira kalsium jugak ke tuh???
ahaks!

sekian.. kisah jumpe dokter.

 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

20 comments:

nens cellection said...

HAHA..kalo cucuk lg cepat..lps je bukak pintu bilik doktor nk balik..dh sembuhh...hehe..

mmg kene minum susu kan..nak2 kalo dh beranak..aku pon kdg2 kuang kalsium,yg slalu amek susu jgak la kan walopon bukan hari2..hehe

TeacherAzimah said...

kita pun tak minum susu hehehe...x sedap!

Eliss Mie said...

semalam kak eliss kata buh minyak panas kan. mcm doktor jugak akak ko ni kan? hahahha

Daddy Ziyyad said...

kalau cocok vontot tu, best jugak..hahaha

Atia Adina said...

pas ni jangan membongkok lama sangat tau

Fifi Nadhrah said...

jage diri elok2.. moge cepat sihat..

eT said...

takut kn cucuk tu yg cepat sembuh tu...huhu

nea lopah said...

Jom goyang inul jugak..hahahaha

Zura Zue said...

salah steplah tue..

Zarena Heeney said...

hehehehhehe goyang inul yea

Aine Ainun said...

kena jumpa doc gak, bru lega kan...ade ubat=)

SYANI said...

Dah baik tu jangan la goyang inuk sangat.. kang tak pasal terpeleot pulak..

umi alya said...

posture badan tak betul masa wat keja, itulah sebabnya kami dilatih menggunakan posture badan yg betul semasa kursus dulu,..

mama lieyna said...

Hehe.. jumpa doktor baru lega sket ye.. awat tak cucuk je, surebaik terus.. hehe... :-)

Myra Jay said...

Faktor usia sama menyebabkan tulang kita rapuh.. Kena banyak amik kalsium pasni..hehee


Sama cam myra jatuh sikit je leh patah, padahal dulu masa awal 20an jatuh moto golek2 pun jes luka je ;)

GreenJade said...

teh tarik tu byk kolestrol le sis..ubat lemak katanye..hik hik hik

betul jugak sis..otot bile stress mmg sakit semacam je..otot2 tu tanjat gamak nye sis keja keras sgt terbongkok2.. :D

lizz said...

sakit vontot tu dah ok eeh..siap boleh goyang inul tu hehe

LiYa HaNiF :: said...

haha ingatkan anak je ngelat bila nk kene cucuk mak pun sama hehe...

haha kita serupa... :)

Cinta Misteri said...

wahhhh dh boleh beronggeng lah ni.

aLyNnZ said...

Owh..tegang urat..itu ler kite memuda ni mcm2 sakitkan..(ai muda ker nak gaks..) sib baik tak kena cocok kan..alin pun tak mkn susu huhu..maksud alin susu freshh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...