Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, November 13, 2009

...Pusat Kitar Semula Di Shah Alam...

entry nih menjawab soklan aku sendiri di entry ini.. harap2 boleh share ngan u all jugak.. jom sama2 selamat kan bumi kita.. aku pon baru nak start jugak nih~ lambat x pe.. janji kita buat kan~ bak kate pepatah omputih.. " better late then never" kan! ahaks~

kesedaran aku tetiba datang apabila aku tengok plastik beg kat umah aku banyakkkkk sgt... nak buang tetiba teringatkan seruan kerajaan "kitar semula" sbb tapak pembuangan sampah yang dh semakin 'nazak'.. x jadik buang... kumpul punye kumpul... last2 x tau nak letak mana.. sebab byk sgt... aduhaiiiii...

bila baca plak Mahasiswa: Pelajar UPSI anjur kempen kitar semula.. tetiba terpikir plak.. aku pon kena selesaikan masalah plastik kat umah aku tu.. dengan gigihnye aku telah melayari internet mencari pusat kitar semula area shah alam...

Akhirnye!!

jumpe jugak!!!

“Pusat Khidmat Komuniti Kitar Semula' (PKKKS) . Pusat Ini Terletak Di Seksyen 17, Shah Alam.

hubby aku tau kot.. x jauh sangat dh ngan umah aku~



haaaa.. aku dah bincang ngan hubby aku dah.. weken nih nak gi hantar barang kitar semula kat sana...


BAGAIMANAKAH PKKKS BEROPERASI?

Penduduk,Peniaga Boleh Menghantar Barang – Barang Buangan Berikut:

  • Sampah Kebun
  • Perabot
  • Tilam
  • Tekstil
  • Perkakas Elektrik (E-Waste)
  • Plastik
  • Kayu Kayan
  • Kertas,Majalah,Katalog
  • Kadbod
  • Kasut
  • Botol Kaca
  • Bateri
  • Minyak Masak
  • Barang Logam



Pengguna Dinasihat Mematuhi Arahan Papan Tanda Bagi Memudahkan Pengasingan Barangan

  • Sisa Boleh Guna Semula
  • Sisa Boleh Dikitar Semula
  • Kemudahan Parking Disediakan

sumber gambar di SINI

haaa.. ape tunggu lagi u all.. jom kita kitar semula jom!!! selamatkan bumi kita!!! untuk anak cucu kita jugak kan~ cayok2!!!

p/s: nantikan cerita aku ke pusat kitar semula weken nih!! harap2 best lah!! :)





5 comments:

chugie said...

wah..bgusnye, dah dpt kesedaran.. sy ni nth bila nth.. huhuh

|| NaFiRaa || said...

chugie..
hehehehe...jom kitar semula jom~ tapi tu la.. kena tau mana nak hantar barang tu sume~
harap2 ujung minggu nih dapatlah jalankan xtvt kitar semula nih!! heheehhe

♫♪ Shahida ♫♪ said...

ape kaba pembaca berita kite hari ni..eeee

|| NaFiRaa || said...

shahida..
hahaha.. baik2 aja dong~ :))

Anonymous said...

boleh tau x no. phone syarikat nih???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...