Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, November 4, 2009

...Renungan Kita Bersama...

Korang de dengar x pasal tsunami akan berlaku lagi??? aku takut sebenarnye nak bukak topik nih.. tapi.. rasa cam terpanggil nak kongsi ketakutan aku ni ngan korang sume...

pagi tadi aku ade ym ngan sorang skolmate aku dulu.. dia tanya aku.. ade x tengok bulan 2 3 hari ni.. aku cakap x de.. pelik kan.. aku tanya lah kenapa~ dia pon bukak lah citer..

katanye.. 2 3 hari lepas.. ade lingkaran putih mengelilingi bulan.. katanye tu adalah tanda bencana akan berlaku... huhuhuhu... memula aku cam x percaya sgt... TAPI!!!! aku ade terbaca beberapa artikel pasal bencana akan melanda dunia.. jadi!! aku terpikir... uwaaaaaaaaaa...takut~

artikel tersebut adalah...

1. ade satu kajian pasal bencana serupa gempa di padang, indonesia.. tapi 2 kali ganda lagi dasyat.. tak mustahil akan mengakibatkan tsunami kan~ :(

2. kisah nelayan peroleh tangkapan ikan 2 kali ganda banyak dari biasa.. ingat x..masa tsunama pertama yg melanda mesia dulu... samakan!!! nelayan dapat tangkapan lebih banyak dr biasa..:(

2 artikel nih aku sendiri baca.. kat paper berita harian.. sumpah aku x tipu~ cume skrg aku x leh nak buktikan sebab aku lupa dh date artikel nih kuar kt paper tuh...

kawan aku tu siap nasihatkan aku... jangan lah pi piknik kat pantai atau air terjun buat masa2 skrg nih... mmg betol kalo nak kena kat kita kena jugak kan... tapi..kalo boleh elak kita berusahakan... kerajaan pon ade kuarkan amaran supaya tidak berkelah di air terjun semasa musim hujan nih.. so.. kita sama2 pikirkan k~ kalo boleh elak..kita sama2 berusaha elak k~

lagi statment yang kawan aku bagi dan buat aku takut adalah!!! dunia sekarang sudah melangkah ke tanda2 besar KIAMAT... huhuhuhuhuhu...

kawan2.. korang bagilah ape2 nasihat atau statment yang patut kat aku yek!!! huhuhuu..




7 comments:

chugie said...

salam..

emm..sy penah gak dengar desas desus akan terjadinye tsunami lagi.. melalui email.. nk percaya pun.. emm nth lah kn.. tp tu lah.. segalanya dtg dr DIA.

|| NaFiRaa || said...

chugie..
w'salam..
tu lah~ kita berusaha dan akhir skali berserah kepada DIA~

NooR AzNa AwAng said...

akak..saya nak g langkawi hujung minggu neh..risonye kak..mintak2 takde pape..
smlm sy de tgk bulan..mengambang penuh..terang benderang gitu..hurmm..

doakan keselamatan saya ye kak.. :)

AmirMuqri said...

berapa minggu ni pung asik ujan jer so sesaper yang nak gi jenjalan tu kalau boleh elakkanlah tempat berair ni. Kalau agak2 takde tempat nak gi jemput gi kat Mid Valley 6-8 haribulan ni ader pc & electronis fair.But still, hati2 dijalan raya.

|| NaFiRaa || said...

azna..
akak doakan selamat pergi dan selamat pulang.. harap2 dilindungi dari segala yang x di ingini.. azna take care k~

AmirMuqri..
haah.. betol tu.. asik ujan pastu jalan jem.. paling x best tanah runtuh...huhuhu

waahhh..cam best jek xtvt kat mid valley..

||♥Shahida♥|| said...

mintak jauh la...takutnya.....nafira awk kt ner ni..kje kt ne

|| NaFiRaa || said...

shahida..
aminnnn..mintak dijauhkan dan di lindungi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...