Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, November 30, 2009

...Raya Part 1- Perjalanan Balik Kampung...

hehehehe... cam banyak part jek yer~ belasah jek la.. hahahaha.. semangat raya punye pasal..
Hari kamis aku dh start cuti dah.. tapi hubby aku kena shift malam plak.. so rabu malam kamis dia keje lagi..

pagi kamis tu.. hubby aku sampai umah pukul 6 pagi.. kami pon start pack barang masuk kereta.. bekfes jap.. pukul 8 baru gerak dr umah... hubby aku drive kete.. katanye x ngantuk lagi..

ni la muka2 org excited nak balik beraya kt kampung... tgh drive pon sempat posing..

selingan: bapak borek anak rintik.. ahaks.. seb bek mama x kai spek itam tu.. kalo idak.. konfem berebut..
perjalan sgt lancar.. jalan x jem.. sekejap jek masuk LPT.. trus berenti kat RR lentang... ingat hubby aku nak tukar driver.. skali dia kata x yah.. dia lom ngantuk lagi...

sempat merembat 2 bijik pau inti kacang merah kegemaran aku.. perrgghh sedapppp..
walaupon harga dia $1.40 sebijik.. tapi berbaloi2..

kami kuar susur Gambang kat kuantan sbb nak singgah kt opis adik aku kt kuantan.. dia suh datang amik udang... dia keje kat Lembaga Kemajuan IKan Malaysia..

sempat jugak lah melayan anis nengok bot yang besar2 kt situ.. ikan dh x de dah.. sbb nelayan dh start cuti raya...
lepas rehatkan pinggang dan bontot.. kami pon sambung perjalanan kami..

akhirnye... sampai jugak kami di tanah negeri terengganu.. fuh... hubby aku bawa kete sampai kampung.. kuat sungguh semangatnye nak balik kampung... dia kata kalo aku drive lambat sampai.. boleh????

sampai umah aku kol 3pm ++..

sampai umah mak dia kol 8 pm++

lebih dr 24 jam hubby aku x tido.. dasyat kan???

p/s: Raya korang cam ner??? best???






12 comments:

grow2g3th3r said...

bestnya balik kampung....
kalau dah semangat balik kampung tu mai,.. memang tak akan terasa mengantuk...letih...penat... sebab di minda dah terbayang2 kampung halaman dan insan tersayang....

ooo orang terengganu ker?... i love terengganu very much....

Atia Adina said...

leh tak tetiba akak lak yang terasa penat n sakit bontot duk lama2 dalam kete...

-kak ad-

|| NaFiRaa || said...

grow2g2ther..
betol tu.. risau jugak tgk hubby drive.. tapi dia ok jek.. biar kan je lah..

haah.. org ganu~ hubby pon org ganu gak..

|| NaFiRaa || said...

kak Ad..
kekekekeke.. betol~ sakit pinggang ngan bontot.. belom lagi citer anis melasak lam kete.. lagiiii penat melayan..

mek da ©™ said...

weh blk tganu ko..x banjir ko..eeeeeee

|| NaFiRaa || said...

shahida..
haah.. balik ganu ler..
kg ai x banjir.. kg hubby ai banjir.. siap men air banjir lagi.. kekekekeke

nOhAno said...

cutenya anak u pose pakai sunglasses...
pergh, kalau I surely cannot stand drive jejauh, lama2...

|| NaFiRaa || said...

nOhAno..
anis tu mmg suka sgt ngan sunglas.. kadang2 boleh berebut ngan papa dia..

haah.. kalo ai pon x larat.. dh lah malam keje.. siang drive kereta plak..

Unknown said...

salam aidiladha ;)

Lia3003 said...

seronok nye balik kampung..
saya ni xde istilah balik kg skg sbb tmpt kj kt ngri sndri.

p/s: nampak tisu tesco..ekeke

|| NaFiRaa || said...

cik EPAL..
salam aidiladha jugak utk awak..
terima kasih sbb sudi terjah kita nye blog..:)

|| NaFiRaa || said...

Liyana..
sonok mmg sonok.. tapi penat wooo.. sakit pinggang ngan bontot dulu baru sampai..

kadang2 akak pon tingin nak keje kat negeri sendiri.. bila2 jek boleh balik umah mak ayah..

p/s: nampak eh??? ingatkan dh leh cover dh.. hahahahahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...