Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, November 17, 2009

...XTVT Kitar Semula...

wah2... lega sket sekarang.. sempat lah merancakkan blog aku yang tercinta nih~ haaaa.. ari nih aku nak n3kan pasal xtvt kitar semula kami sekeluarga weken ari tu~

kakitangan yang terlibat adalah:

tadaaaaaaa...all in orange.. sweet kan~ ehe..:)

ok.. berbalik kepada xtvt kitar semula... hari sabtu lepas keje aku dh mula kumpulkan semua barang2 kitar semula...

dan hasilnye...

tadaaaaaaa.... sampai x muat nak snap 1 gambar... nih baru plastik yang ade kat dapur aku.. banyak x u all??? sesudah kumpul semua plastik2 tu.. dapur aku trus nampak lapang.. hahahaha..

hari ahad petang kami semua pusing2 seksyen 17 tu carik tempat nih.. selepas 2 kali hubby aku konar u-turn.. sampai jugakk.. kena plak kat seksyen 17 tu ujan u all... tapi tetap kuatkan semangat nak jalankan xtvt kitar semula tu...

nahhhh... tayar motor dan plastik susah selamat dah.. pusing2 carik tempat kaca plak...

naahhh... kaca.. letak atas rak tepi tu haaaa... seb bek jumpe.. tu pon laki ai dh 2 kali wat drif kat celah2 tong besar tuh...carik tong utk kaca... upernye letak atas rak...

ini lah keadaan tempat kitar semula tuh... bersih.. kemas.. dan x jem.. siap leh drif lagi~


aku yang gigih mandi ujan utk berkitar semula...amacam?? ayu x?? hahahahaha

orang yang bertanggung jawab memastikan xtvt berjalan lancar... hubby ai lerrr... kalo hubby x de.. x sampai aku rasa kat situ~
urrrmmmm.. papa ade.. mama ade.. anis mana????

tadaaaaa... tido~ blom pon sampai kat pusat kitar semula tu dia dh belayar dulu dah.. so.. mama ngan papa jek yang berdating kat pusat kitar semula tuh~

akhirnye.. terlaksana jugak hajat nak wat xtvt ini.. dan hasil nye sgt memuaskan.. tempat kitar semula tu aku bagi 4.5 bintang dari 5 bintang... mmg bersih...

so.. sape2 yang tinggal area shah alam dan nak kitar semula leh lah gi sana... bersama kita kitar semula!!! selamatkan bumi kita!!! hahahahhaha... cam yb plak...

p/s: Aku masih giat mengasingkan barang kitar semula di rumah.. ehe.. u all cam ner????





9 comments:

Liyana said...

bagus ogrm kitar semula..lagi bagus kalau kita amalkan..

tapi...kt tmpt saya, tong kitar semula pun susah na nampak...

so pathetics

♫♪ Shahida ♫♪ said...

huh..goood job...syabas!!!

|| NaFiRaa || said...

liyana..
itu lah masalah untuk jalankan xtvt nih..tak tau mana nak hantar barang2 tu kan.. saya pon gigih jugak mencarik tempat nih.. siap search kat internet.. baru dapat tau tempat nih..

shahida..
kikikiki.. TQ..TQ..

grow2g3th3r said...

wah.. baguslah.. terpuji sangat nie.. aktiviti yang menyelamatkan nyawa segenap mahkluk di bumi....

teruskannnnnn...

Atia Adina said...

fuyoo...tahniahh auntie....cayalah...

iem said...

wah rajinnye mama anis...
baguskan kalu dilakukan tapi tulah tempak kita tong kitar semualpun tak de camner tu??

|| NaFiRaa || said...

grow2g3th3r..
hehehehe.. mekasih~ arap2 dapatlah sokongan sume org.. cayok2!!

|| NaFiRaa || said...

Atia..
mekasih Atia~ nanti besar atia tolong ibu Atia buat kitar semula k~
muashxx skali kt pp Atia..

|| NaFiRaa || said...

iem..
itu lah cabaran dia iem.. x tau mana nak hantar barang2 kitar2 semula tu kan.. saya pon search internet.. baru dapat tau kat mana tempat tu..
harap2 kerajaan amik perhatian lah pasal ni kan~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...